Se spune ca Google AdWords reprezintă cea mai simplă cale de a aduce vizitatori pe site. Pentru ca acest lucru să se întâmple în cel mai eficient mod, trebuie ca serviciul oferit de Google să fie implementat corect.

Plata pe click (PPC) este un serviciu de publicitate online, dezvoltat în special de motoarele de căutare, însă nu numai, acesta fiind utilizat cu succes și de alte site-uri. Sistemul PPC este conceput pentru a atrage vizitatori, prin pozitionarea link-ului către site în topul rezultatelor motoarelor de căutare sau într-o zonă foarte vizibilă a paginii, plata către furnizor efectuându-se numai când utilizatorul a făcut click pe reclama și în acest fel a ajuns către site-ul dumneavoastră.

AdWords este serviciul PPC oferit de Google care  permite crearea și administrarea unei campanii de publicitate online.

Dacă în cazul campanilor de publicitate tradiționale care se desfășoară în presa scrisă, sau la radio și TV, este dificil de estimat numărul celor care au fost expuși la mesaje și influențați de acestea, folosind sistemul Adwords vedeți exact câte persoane au accesat site-ul, care este costul per click și care sunt cele mai căutate cuvinte. Un alt avantaj al sistemului oferit de Google este acela că puteți modifica din mers felul în care se derulează campania, astfel încât “ROI-”ul(randamentul investițiilor) să fie maxim.